Happy day : Život je dar

08.12.2017

Měli bychom se zamyslet. Kdo jsme a koho si pustíme do našeho života.




Vzbudí mě slabý hlas spolu s jemným zatřesením. Unaveně otevřu oči a zjistím, že je dvanáct v noci. Naproti mě sedí babička s vážnou tváří. "Víš kdo umřel? " zeptá se mě. Bůh je mi svědkem. Tuhle větu slyším tenhle měsíc už potřetí. Napadne mě tisíce jmen. Mihne se tam můj děda, druhá babička a spousty jiných. Nechci říct to jediné jméno co se mi v hlavě zasekne. " Kdo? " zeptám se rozespala. " Hana. " odpoví babička. Chvilku zvažuji situaci. 1. Opravdu nespím? 2. To je to jméno. 3. Je to ta stejná Hana?

" Počkej. " zarazím se. " Ta Hana? " Babička přitaká a skloní hlavu. " Ta, u které jsme byli před pár dny? " Babička jen přikývne. Do očí mi vtrhnou slzy. Zkusím to ještě jednou. " Ta, co hodně zhubla? " zase jenom přitakání. Ještě se nerozbrečím protože to stále zkouším. " Hana, Hanka, jak jsme u ní s mamkou byli? " " Ano. " odpoví babička. Babička si lehne, zatímco ona už to vstřebala, mamka už nějakou dobu pobrečela v kuchyni. Já jenom sedím a nemůžu uvěřit. Ač tuhle ženu vidím jednou do roka. Cítím k ní velkou přízeň. Z vyprávění od babičky, od mamky. Pokaždé co se setkáme mluvíme o všem a dlouho. Pár dní před tím jsem mamku přemlouvala ať za ní zajdeme, když už máme cestu do jejího města. Mamka svolí a my ji navštívili. S mamkou jsem se domlouvala, že ji budu jezdit navštěvovat častěji. Ale teď? Byla plná života, vypadla skvěle. " Do háje. " opakuji.

Uvidím rozsvícené světlo v kuchyni a dojde mi, že tam musí být mamka. Vstanu a po špičkách jdu za ní. Zarudlé oči a unavené tělo. Maže si chleba. Sednu si na židli. " Už ti to babička řekla? " zvedne ke mě pohled" Jo... " odpovím. Chvilku mlčíme. Postavím se a dělám, že zkoumám léky. " To jsou léky co ti předepsala doktorka? " optám se, podívá se na mě. " Tak jsme se za ní byli rozloučit. " šeptne, jako by mě neslyšela, vrhne se ke mně a obejme mě. Obě se do sebe opřeme a i mě to nedá a začnou mi téct slzy. Já! Ta co nebrečí. Ta co nikdy před nikým neukáže své city, ta co si hraje na silnou. Právě stojí v kuchyni, objímá se se svou matkou a pláče. " A tak jsme si plánovali jak ji budeš navštěvovat. " hlesne. " Co je člověk, nic. " Řekne nakonec matka.

Potom co jsem vůbec nespala. Ráno sedím s babičkou v kuchyni. " Co je člověk, nic. " řekne to samé co mamka. Vysvětluje mi, že to bylo hrozně náhlé. " Volala mi známá, že ji jedna paní z toho baráku volala, umřela Hana. " Chce se mi nadávat, že nám ještě nevolali přímo oni. Je to zvláštní.

Celý den se cítím hrozně, a zvláštně. Nevnímám nic.

Odpoledne přijdu domů ze školy. Mamka je v práci a babička si mě zavolá do kuchyně. Neusmívá se a ani nemračí. " Ráno jsem měla telefonát. Myslela, jsem že to je její manžel ale když na mě promluvila Hana, myslela jsem, že dostanu infarkt. " do jejího pohledu se dostane jiskra. vypráví mi. " Co?! " Nevěřím s úsměvem. Věděla jsem co řekne, ještě než to řekla. Věděla, jsem to už včera večer. Nikdo si ale nic nezjistil a neplač pro smrt příbuzného jen proto, že si myslíš...

Okamžitě jsem zase dostala elán. Konečně jsem zase mohla vydechnout a uvolnit se. Hana, žije a je zdravá a v pořádku.

Stalo se to, že zemřela jiná Hana v tom baráku. A také byla správkyni domu.

Kurňa, jak já jsem byla ráda. Zbytek dne jsem se usmívala na každého. Každého...

Chci abyste pochopili, že je načase si užít s lidmi, které milujeme do chvíle kdy ještě máme čas. Ze dne na den, je můžeme ztratit. Na toto se nikdy nemůžeme připravit. Ale můžeme začít žít. 

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky