Dreams : Tma

24.10.2017

"Mám noc ráda. Bez tmy bychom nikdy neviděli hvězdy."

Stephenie Meyer

Co znamená tma? Co si představíte?

Já si představím hluboké ticho, nekonečnou oblohu a sem tam zářící hvězdu. Tma je pro mě noc, klid, nádech, výdech.

Je to chvíle, kdy můžu mít všechny myšlenky světa. Okamžik, kdy věřím na všechno. Ve tmě bych neuvěřila jen lidem.

Dokážete strávit týden ve tmě? Jen vy a vaše myšlenky? To chlácholivé ticho a ta okouzlující prázdnota?

Přes to všechno jak moc miluji noc, nezvládla bych se zavázanýma očima strávit ani jeden den. Možná se v budoucnu odhodlám na terapii tmou, ale teď o tom neuvažuji.

Bez tmy by nebyli hvězdy tak krásné, bez ticha by nebyla hudba.

Potřebuji tmu, k tomu abych usnula? Někdy ano a někdy ne. Ale potřebuji tmu k tomu abych si vnitřně odpočinula. Je to jakoby den ze mě vysával světlo a noc mi opět dodala energii světelné záře.

V tichu si uvědomím, jak moc jsou mé myšlenky hlasité, jak křičí a prosí mě o pozornost. Ale já se nedám, soustředím se jen na nádech a výdech. Na to jak mé tělo ožívá a vpíjí se do temnoty.

Jsem součástí tmy, prázdnoty. Jsem ticho, jsem ta pohlcená energie. Všichni jsme si rovni ale jen ve tmě o tom víme a respektujeme to.

Každý den se těším na tmu, na ticho. Ale přitom dokážu ocenit světlo a všechno to dění okolo. Je to součástí nás, je to povinnost. Být součástí světla a tmy.

Noc a den, světlo a tma, bílá a černá, dobro a zlo. Nikdy nemůže existovat jen jedno. Musí být od každého něco, musí se udržovat rovnováha a pořádek. Bez jednoho by nemohlo existovat to druhé.

Na světě musí být i zlo a dobro. Představte si, že je jenom dobro. V ten moment si toho nevážíme, protože vlastně nevíme co máme.

Avšak nemůžeme lidi odsuzovat na to zda jsou jen dobří nebo špatní. Nikdo není. Prostě jen jsme, existujeme a žijeme. Nic na světě není jen dobré nebo jen špatné. Nic.

Jde o úhel pohledu, o barvě brýlí, o straně mince.

Myslíte, že by mohl být nádech bez výdechu?

Měsíc bez slunce?

Žena bez muže? Muž bez ženy?

Shodneme se asi na tom, že by to prostě nefungovalo.

Takže nemusíme odsuzovat někoho jiného. Nebo něco.

Jde o to, že vše špatné je pro něco dobré. A vše dobré je pro něco špatné. Stačí to jen pochopit a soužít se s tím.


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky